onsdag 30 maj 2012

Ekenäs-naglar

För några veckor sen var det det årliga riddarspelet och medeltidsmarknaden vid Ekenäs slott. Jag hade tänkt göra riddar-inspirerade naglar, antagligen nåt silvrigt, men sen blev det inte så. Istället blev det kopparfärgade naglar. =P
Jag har velat ha ett flake-lack länge, och jag hade äntligen beställt ett, China Glaze - Luxe and Lush, så jag var tvungen att testa det.


Jag svampade på tre olika koppar-färgade lack från ljust till mörkt, med flakes-lacket uppe på. Jag trodde flakesen skulle stå upp mer, men med Seche Vite på kändes de knappt. =)

Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
China Glaze - Innocence (i botten)
Claudia - Smooth Fallow
Isadora - Copper Bronze
Isadora - Hot Chocolate
China Glaze - Luxe and Lush (flakes)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...