måndag 21 november 2011

Karva egna stämplar

Jag har upptäckt hur roligt det är att karva egna stämplar. ^_^
Till de första använde jag kniv, men nu har jag köpt ett bättre verktyg, och det går mycket lättare! Man ritar på, eller för över ett motiv på ett suddgummi-liknande material, och sen skär man ut dem. =)

Flaggan, tassavtrycket, pandan och limeskivan var de första, som jag skar ut med kniv. Till Snape, kuvertet och pappersflygplanet använde jag det nya verktyget, och en annan sorts gummi, Speedy Carve, som jag föredrar. =)

Photobucket

Photobucket

Jag har inte kommit på nån jättebra användning för dem än, men de är roliga att göra. =)

4 kommentarer:

  1. Så fina. :)
    Är verkligen imponerad av Snape-stämpeln, den ser så "fel" ut innan den stämplas.. :P

    SvaraRadera
  2. Tack! ^_^
    Jaa, som en grobian, som du sa. =P

    SvaraRadera
  3. Hej! Köper du gummiplattorna från den sidan? frakten därifrån var ju skitdyr! Du vet inte om man kan få tag på detta någon stans i Sverige?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte köpt därifrån än, den bit jag använde här köpte jag på etsy. Men jag mailade dem och frågade om frakten. Det här svaret fick jag:
      "The flat rate international envelope costs $13.45 to mail and if you need me to do a test packing for the items you're interested in, just let me know."
      Vet inte hur mycket som går i, men förhoppningsvis tillräckligt för att det ska vara värt det.
      Jag har letat, men inte hittat något alternativ att köpa i Sverige..

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...