fredag 30 december 2011

Klantigt..!

Jag lyckades göra nåt klantigt förut... Jag skulle testa en nageldekoration, på papper lyckligtvis, och hade precis gjort några små svarta prickar med en sån här nail art pen.
När jag var klar skulle jag sätta tillbaka korken, och på nåt skumt sätt vek sig den mjuka plasten i "flaskan", som är till för att man ska kunna klämma på den, och typ hälften av nagellacket sprutade ut... Det mesta hamnade i mina händer, men jag lyckades även träffa taket, tapeten, magnettavlan, väggklockan, tröjan, pannan och håret... Märkligt nog klarade sig glasögonen. Jag försökte torka av det värsta från händerna på ett papper jag hade bredvid mig, men nagellacket torkade så fort att det bara blev utsmetat ännu värre, och pappret fastnade i händerna. Det såg ut som "tjära och fjädrar", fast med papper istället..! Hela händerna var precis kolsvarta. =P
Jag fick bort det mesta från händerna med aceton, fast det är lite kvar. Det gick även förvånansvärt bra att ta bort nagellack från håret med aceton.. =P Sen duschade jag och tog i lite hårinpackning för säkerhets skull, aceton är nog uttorkande..
Nu måste jag bara komma på ett bra sätt att bli av med de svarta prickarna på tapeten och taket..!
Jag är glad att jag hade gammalt nagellack på, som skulle tas bort ändå, och inte precis var klar med en ny manikyr.. =P

Julspecialen av Downton Abbey var jättebra, och jättespännande! Skådespelarna har sagt i intervjuer att det var det bästa avsnittet hittills, och jag kan nästan hålla med.. Definitivt det bästa på hela andra säsongen. Men hur ska man kunna vänta tills säsong 3 börjar?! Julian Fellowes skriver manuset nu, tror jag.. Jag läste nånstans att han var sugen på en roll själv, i nästa säsong. Det skulle vara kul, men jag kan definitivt inte tänka mig att han kommer höra till tjänarna då.. =P

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...