fredag 1 mars 2013

Våriga naglar..?

Slutresultatet brukar sällan bli som jag har tänkt från början (jag ändrar mig sjuttioelva gånger under tiden), men den här gången blev det verkligen inte som jag hade tänkt mig. Jag ville ha ganska mörka färger, passa på medan det är vinter, liksom. Och jag hade tänkt dra lite random streck och klicka dit lite prickar, och göra nåt abstrakt.

Jag valde limegrönt, mörkturkost och en mellanmörk lila som botten. Men, när jag hade målat det limegröna var det ljusare än jag hade tänkt mig, så de andra färgerna hade sett alldeles för mörka ut. Istället letade jag fram två andra, lite ljusare färger.
Och sen slutade det med att jag stämplade blommor på det..
Man kan tro att jag undermedvetet tänker på våren..? O_o


Det blev lite vattenfärgs-känsla på det hela. =)

Jag använde:
Sally Hansen - Miracle Cure (underlack)
China Glaze - Innocence (ljusrosa i botten)
Claudia - Like A Dream (aprikos)
Misa - Green With Envy (limegrön)
China Glaze - Sea Spray (blågrå)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

Och en Salon Express-platta med stämpel-mönster.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...