måndag 9 april 2012

One Stroke Nail Art

Jag har varit sugen på att testa one stroke-tekniken ett tag, så igår lånade jag min systers naglar och testade. Här är en bra video som visar hur det funkar.
Jag köpte en pensel, den enda platta jag fick tag på, men den var värdelös. =P
Så istället använde jag en jag redan hade, och det gick mycket bättre, men den delade sig lite, så jag ska försöka skaffa bättre penslar..

Jag hade tänkt studera en massa fler tutorial-videos och träna på papper först, men det hann jag inte, och jag ville inte missa chansen att låna naglar att testa på, så det blev som det blev. =P
Det ska typ föreställa hibiskusblommor. Det verkade enklast till att börja med..


Man måste använda akrylfärg, det funkar inte med nagellack. Jag hade tänkt använda vitt och rosa, men vi bestämde att det dög med rött, för jag hade ingen färdigblandad rosa.

I botten tog vi ett ljusrosa, glittrigt lack, men det blev så knöggligt och ljust, så vi tog en annan färg över. Men man kan se att ytan ändå är lite skrovlig.

Jag behöver bättre penslar, och en massa träning, men det var kul! Och det det går att göra en massa väääldigt snyggt när man kan det.. Jag tror att färgen behöver vara lite tunnare också.
Fast jag vet inte hur jag ska klara att måla det på mig själv med vänster hand. =P

Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
Isadora - Pink Crystals (i botten)
Isadora - Glamour Pink (ett lager över Pink Crystals)
Lovie Nail Polish - #121 (glitter i topparna)
Röd akrylfärg
Vit akrylfärg
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

Och så fick mamma två kycklingar på tummarna till påsk, som jag gjorde samtidigt som mina, men som jag inte har visat än. ^_^


5 kommentarer:

  1. Så fina mina naglar blev. :)
    De är fortfarande lika fina, trots en hel tuff arbetsvecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gärna låna mina naglar igen för mer blom-träning. :D

      Radera
    2. Så kul! =)
      Det gör jag gärna, för jag köpte nya penslar på Panduro igår, och grön akrylfärg.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...