lördag 7 april 2012

Påsk-naglar

Glad påsk!

Jag målade naglarna påskiga igår, med den här tekniken.

Jag vet att jag håller flaskan åt fel håll.. Men jag orkade inte ta nya kort. =P

Jag önskar lite att jag inte bestämt mig för att ha gräs under alla filurer.. Och jag vet inte riktigt om jag gillar påskäggen. Och jag borde ha gett kaninerna morrhår! Men, men..
Till dekorationen på det lila ägget använde jag den tunna penseln på mitt Stripe Rite lack, men den var ändå för klumpig.. Så till de andra äggen använde jag en ännu tunnare pensel.

Jag blev nöjd med högerhandens kyckling, så här kommer en bild på den också. =)


Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
China Glaze  - Re-fresh Mint (botten på tummen, ett påskägg)
Viva la Diva -  8 (botten på pekfingret, ett påskägg)
Paris Memories - 5 (botten på långfingret, ett påskägg)
L'Oréal - 601 (botten på ringfingret)
Isadora - Mellow Yellow (botten på lillfingret)
W7 - Neon Yellow (kycklingarna)
Color Club - White Tip (kaninerna)
Stripe Rite (ljusgrön, till gräset)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

Och smådetaljer av andra färger, som jag inte orkar skriva. =P

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...