fredag 27 juli 2012

Amerikanska naglar

Borde verkligen sova, men här kommer naglarna i alla fall!
Eftersom jag ska på amerikanare-träff (eller vad kallas det?) i helgen tyckte jag att naglarna skulle vara lite amerikanska. Jag har ju gjort det en gång tidigare på min syster, men jag gjorde lite annorlunda den här gången.

Jag målade dem först vita med mitt nya, vita, skimriga Isadora-lack (ursnygg färg!), maskerade dem med tejp, målade röda ränder, maskerade med tejp igen, och målade tippen blå. Sen stämplade jag dit vita Konad-stjärnor. För att inte behöva vänta en eeevighet på att kunna tejpa på naglarna använde jag Seche Vite mellan varje steg. Jag tror att jag kom fram till att jag har 11 lager nagellack på naglarna nu. =P

Såhär blev det!


Nu efteråt önskar jag att jag hade haft fler ränder, men jag hade väldigt ont om tid, och tyckte att tre fick räcka. =P

Jag använde:
 
Sally Hansen - Miracle Cure (underlack)
Isadora - Glamour White (vitt)
Claudia - Hot Lava (rött)
Kiss Nail Art Paint - SPA29 Pearl Blue (blått)
Konad Special Nail Polish - White (stämplade vita stjärnor)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack!
      Igår kommenterade tjejen i kassan på H&M att jag hade snygga naglar. ^_^

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...