måndag 13 maj 2013

Guldglittriga naglar med svarta blommor

Jag läste ett tips på hur man kunde göra sitt eget peel off-lack, så jag var tvungen att testa.
Peel off-lack kan man använda under t.ex. ett glitterlack, och sen behöver man bara pilla bort det, istället för att gnugga en evighet med aceton.
Men tydligen fungerar det lika bra med vitt lim (för det är samma ingredienser), så det testade jag.
Bäst resultat får man om man målar limmet direkt på nageln, och tar underlacket över det.

När jag ändå skulle ösa på med glitter valde jag ett snyggt guldigt, och eftersom klistermärken också är jobbiga att ta bort med aceton passade jag på att använda det nu också.
Jag älskar verkligen glittriga naglar, men eftersom det är så jobbigt att ta bort använder jag inte glitter så ofta (eller mycket) som jag skulle vilja.

Tyvärr fungerade det lite för bra! På två dagar hade lacket ramlat av 6 av naglarna, eller nåt. Jag limmade dit det igen, men det var lite ohållbart på jobbet.. =P
Men när det var dags att peela av det gick det i alla fall lätt. =)

Jag kommer nog inte använda lim som underlack igen, förutom möjligen för ett speciellt tillfälle, eller så..


Det är svårt att fånga hur snyggt glittret är, på bild, men i flaskan i bakgrunden syns det lite bättre. =)


Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
Gallery Colours - Gold Mine (guld)
Lovie Nail Polish - (guldglittrigt, namnlöst)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

Och snygga, svarta och röda klistermärken.


2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt med glitter! Men verkar inte så smart om det lossnar SÅ lätt.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. =)
      Nej, det var inte så bra som det lät. =P

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...