torsdag 16 maj 2013

Porslins-naglar

Jag beställde de här nagel-vattendekalerna för ganska länge sen (för nåt år eller två sen, kanske?), men först nu provade jag dem.
Jag hatar hur svårt det är att ta bort klistermärken med aceton, så jag hoppades att det skulle gå lättare att ta bort vattendekaler.
Det gjorde det! Det var lika lätt som att ta bort vanligt nagellack. =) En annan stor fördel är att de ligger helt slätt på nageln, till skillnad från klistermärken som ibland vill böja upp sig i kanterna.

När jag köpte dem föreställde jag mig dem på vita naglar, nästan som en porslinsservis. Jag hade velat ha en tunnare lila rand, en bit ner från tippen, men jag hade inte tid, så det blev en lila fransk manikyr istället. Färgen matchade inte riktigt, men jag hade ingen bättre.


Jag har beställt ännu fler vattendekaler nu. =)

Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
Isadora - Glamour White (vitt)
Isadora -  Metal Mauve (lila fransk manikyr)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

Och lila ros-vattendekaler.

2 kommentarer:

  1. Jättefiiina! Älskar idén med porslinsnaglar. O vattendekalerna verkar ju underbara... :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...