lördag 25 augusti 2012

Flames-naglar

Igår fixade jag min syster-ysters naglar, med min nya nagelfolie. Eftersom hon ska cruisa idag använde vi röd folie, för att matcha hennes snygga, röda Valiant. =)

Det var svårare med röd folie än den silvriga jag använde på mig! Jag borde ha målat rött lack ute i topparna först, för folien täckte inte överallt på första försöket. På mina silvriga syntes det inte lika mycket. Men det gick ganska bra att måla på lite mer lim och ha på ny folie där det behövdes.
Den här gången använde jag inget Seche Vite alls, så det är ganska blingigt fortfarande.

Klockan var mycket när vi var klara, så vi var tyvärr tvungna att fota i lamp-ljus.
Här är de!


Jag använde:

Isadora - Nail Repair (underlack)
Viva la Diva - Nr 111 (orange)
Isadora - Sun Orange (ljusare orange över Viva la Diva)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (för att det orange skulle torka fortare!)
Nagelfolie - Cherry O's (röda flames)
Genomskinligt, namnlöst överlack

2 kommentarer:

  1. Älskar dem! Synd bara att det nöttes bort så lätt. Nästa gång måste jag få Diamond strength på direkten.
    Du får gärna låna mina naglar snart igen. :)
    (Jag och Valle tackar för komplimangen! <3)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra! Det får vi ta, trots bling-förlust..
      Lånar dem gärna igen. =) Måste ju få testa one stroke igen också, med mina nya penslar.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...