söndag 26 augusti 2012

Röda jelly-naglar

Kolla vad jag hittade! Jag hade glömt bort det här. =)
För halvlänge sen blandade jag ett nytt frankenlack, ett jelly-lack som jag kallar Cherry Jam. Jag tycker egentligen inte så mycket om röda lack, men ett rött jelly kändes lockande. =)

Jag använde en väääldigt gammal flaska Constance Carroll Diamond Gloss Nail Polish, ett genomskinligt överlack med kanske.. drygt en tredjedel kvar i, som bas.

För att blanda det röda hällde jag i:
20 droppar Claudia - All Red
15 droppar Depend - nr 036



Min snälla syster lät mig testa det på henne. =) För att det inte skulle vara för rött använde vi ett glitterlack ovanpå.


Hennes naglar var jättekorta här! Stor skillnad från hur långa de är nu. =)

Jag använde:

Isadora - Nail Repair (underlack)
Graelin - Cherry Jam (rött jelly-lack)
Claudia - Nr 151 Glitter Mix (glitter)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)


4 kommentarer:

  1. Halvlänge? Är väl ett bra tag sen nu?
    Jösses, så små naglarna var! Inte lätt för naglarna att vara bilmek... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njao, det beror väl på hur man ser det. Det var ju nu i sommar, i alla fall.
      Men nu är de långa och fina! =)

      Radera
  2. Jaså...var det.. :S
    Tack. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade det när ni.. åkte iväg med husvagnen, tror jag. =)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...