fredag 31 augusti 2012

Skotska naglar

Ikväll ska jag se Modig på bio, så jag ville göra Modig-naglar. Först funderade jag på att måla figurer ur filmen, men det hade jag inte tid med, och sen tänkte jag göra nåt orange, som Meridas hår.



Men sen bestämde jag mig för att göra kilt-inspirerade naglar, eftersom filmen utspelar sig i Skottland. =) Jag målade röd fransk manikyr, med svarta streck, och stämplade rutigt Konad-mönster över. Varför är det så svårt att stämpla rakt..?!
Här är de i alla fall.


Snedheten irriterar mig, och jag önskar att jag hade haft lite grönt någonstans på dem också, men förutom det antar jag att de känns lite skotska i alla fall. =)

Jag använde:

Sally Hansen - Diamond Strenght (underlack)
China Glaze - Innocence (ljusrosa franskt lack)
Claudia - All Red (rött)
Lovie Nail Art - Nr 2 Black (svart)
Konad Special Nail Polish - White (vita stämplar)
So Easy Stripe Rite - Silver (silver)
Genomskinliga stenar
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...