söndag 22 januari 2012

Applejack

Jag älskar My Little Ponies, speciellt G1 (generation 1), som började säljas 1982, och jag har kvar alla jag fick när jag var liten. Varje gång de har slutat säljas, och sedan kommer tillbaka med ett nytt utseende brukar man kalla det en ny "generation". Det är några ponies från G1 som jag väldigt gärna ville ha, men aldrig fick. Framförallt:
Sea ponies (sjöhästar, vilken/vilka som helst)
Spike (babydraken) - G1- vänster, G4 - höger. (Vill ha båda!)
Pony och matchande baby pony - Vilka som helst, egentligen. (Bowtie och Baby Bowtie på bilden.)
Big Brother ponies - Pojk-ponies, helt enkelt. De är så söta, med lurviga ben. 
Applejack - äppelsymbol på sidan, och vita fräknar.

Jag fick ett gäng sea ponies i julklapp för flera år sedan, och jag köpte Cotton Candy & Baby Cotton Candy, så det var två avklarade. Ibland kollar jag efter andra från min "lista", men har inte hittat några i bra skick till bra pris än.
För ett tag sen "råkade" jag hitta en jättefin Applejack på etsy,  som jag inte kunde låta bli att köpa.. Här är hon, till vänster, tillsammans med G4-versionen av Applejack till höger, som jag inte heller kunde låta bli att köpa, senast jag var på Ullared.


Visst är de söta? =) Men av någon anledning så har inte den nyare versionen de söta fräknarna som Applejack hade förr.. Det är synd, jag har alltid tyckt om dem. Hon har dem dock i tv-serien, My Little Pony: Friendship Is Magic, som hon är baserad på. Jättegullig serie förresten. Började kolla på den på youtube för ett tag sen, men det har inte blivit av att se klart alla avsnitt än.
Jag måste nog köpa Baby Applejack nångång också..
Fast jag borde inte köpa fler ponies, jag har inte plats! XD Men jag borde fota fler av de jag har. Jag har, förutom mina gamla, fler vintage-G1-ponies som jag har köpt/fått på senare tid, en massa G3-ponies, en till G4-pony och små plastversioner av G3 och G4-poniesarna. =)

Hm.. Jag behöver verkligen göra en My Little Pony-design till mina naglar snart. =P Kanske med Applejack-tema?

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...