lördag 21 januari 2012

Grått och turkos-grönt

Jag hann inte måla naglarna förra helgen, så isbjörns/pingvin-designen fick sitta kvar i nästan två veckor, men det höll jättebra. Till skillnad från den här gången, jag har bara haft lacket i 3 dagar, men det har lossnat mer än det brukar efter en vecka.. Konstigt.
Här är de i alla fall:



























Det gråa i botten är H&M - Miss Stone Heart, och det turkos-gröna är Misa - Dirty, Sexy, Money. Färgerna stämmer ganska bra med hur de ser ut i verkligheten. Det grå har en något lila ton, tycker jag. Det är första gången jag använder ett Misa-lack, och jag tyckte det verkade jättebra; jag tyckte om penseln, och det täckte bra. Men jag undrar varför det började lossna nästan direkt? Kan det bero på lacket?
Fast jag är inte säker på om jag använt H&Ms egna lack förut heller..
Det blev en ganska tråkig design, men jag har varit sugen på att testa de här färgerna ett tag, så jag tog dem ihop, och passade på att använda mörka, lite dystra  färger innan den är slut på vintern. Jag är sugen på att använda ljusa, pastelliga färger, även om jag inte vill att vintern ska vara slut än.
När jag beställde det här Misa-lacket köpte jag ett till, så jag får väl se hur bra det sitter, sen. Minns inte namnet, men det var skimrigt turkos-smaragdgrönt, tror jag. =P

Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
H&M - Miss Stone Heart (i botten)
Misa - Dirty, Sexy, Money (fransk manikyr och prickar)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...