torsdag 26 januari 2012

Dark Shadows

Okej, det här är mest till dig, lillasyster. =)

I maj har Dark Shadows premiär i USA. Jag har inte hittat något datum för Sverige-premiär. Det är en ny Tim Burton-film, med Johnny Depp i huvudrollen, och det här är deras åttonde film ihop.  Självklart är Helena Bonham Carter med också. =P
Depp spelar en man, Barnabas Collins, som begår misstaget att krossa en kvinnas hjärta. Tyvärr är hon en häxa, som förvandlar honom till en vampyr, och begraver honom levande.


Han påminner lite om Edward Scissorhands, tycker jag. Som har blivit lite äldre, och klippt sig. =P Och fast jag gillar långa naglar kan jag inte påstå att jag gillar Depps naglar på bilden här.. Men är man en vampyr ska man väl ha lite läskiga naglar, kanske? =P Hm, skulle de bli finare med lite nagellack? Nåt lila? Okej, kanske inte.. Men jag såg en intervju med Johnny Depp nyligen, där han hade mörkblått nagellack. =)

200 år senare, år 1972, blir Barnabas i alla fall äntligen fri igen. Han återvänder till familjens herrgård, som nu bebos av märkliga släktingar.


Filmen är baserad på en tv-serie från 1960-talet, med samma namn.


Fast det inte dröjer så länge innan den kommer ut på bio verkar det fortfarande inte ha kommit någon trailer. (The Hobbit kommer om ett år, men det finns redan en trailer ute för den, som jag skrev tidigare..)
Jag hoppas att Dark Shadows kommer till Sverige också, och att den dessutom visas på biografen här, till skillnad från Johnny Depps senaste film, The Rum Diary, som tydligen inte visas här, dumt nog..
Enligt IMDb har den bland annat genrerna drama, skräck och thriller. Jag tycker inte om skräckfilm, men den här kanske inte är så otäck..? Hoppas! =)
Här finns det några bilder till.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...