söndag 10 juni 2012

Depend Magnetic-nagellack

Det här är senaste veckans nageldesign, jag har inte hunnit måla om dem än den här helgen.
Jag råkade stöta på Depends magnetic-lack på Ica Maxi, och var såklart tvungen att köpa ett. Det är mitt första magnet-lack, och jag har varit sugen på att testa såna.
Det var väldigt urplockat, men det fanns en kvar av nr 606, som enligt mig är den snyggaste av dem.

Man målar ett lager lack och låter det torka lite. Sen målar man ett lager till, och håller genast magneten över, så att mönstret kan bildas. Depends magneter har bara raka ränder, men andra märken har t.ex. böjda linjer och stjärnor.
Jag tyckte att lacket var ganska svårt att måla med, det kändes trögflytande och klumpigt. Men jag har inte använt Depend på länge för jag brukar tycka att de är svåra att måla med, så det kanske beror mer på att det är Depend, och mindre på att det är magnet-lack?

I instruktionerna står det att man ska hålla magneten över lacket i 5-7 sekunder. Jag höll i ca 15 sekunder för säkerhets skull. Dessutom blåste jag lätt på nageln direkt när jag hade tagit bort magneten, för jag läste någonstans att mönstret kan flyta tillbaka om det inte torkar tillräckligt snabbt. Men ändå tycker jag att mönstret blev ganska ynkligt.. Jag antar att Depends magneter är ganska svaga.
Jag funderade på att göra ränderna åt olika håll på alla naglar först, men det fick bli rakt.

Här kommer resultatet!


Det var alldeles för tråkigt med bara ränder, så jag satte dit små gröna stenar också. Egentligen var det ändå lite för tråkigt och "enfärgat" för mig.. Tycker inte om att ha en färg på hela nageln. Om/när jag använder det igen får jag hitta på nåt roligare.
Innan jag tog bort det lekte jag lite.

Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
Depend - Nr 606 (turkost magnetlack)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)
Och gröna stenar.

3 av högerhandens naglar har gått sönder i hörnen, och 1 på vänsterhanden, så jag måste nog korta ner alla naglar lite till innan jag målar dem. =( Vet inte varför naglarna är så dåliga just nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...