måndag 11 juni 2012

Jelly Sandwich-naglar

Jag har gjort min första Jelly Sandwich-nageldesign! Det är helt enkelt glitter-lack mellan lager av jelly-lack. =)
Jag hade planerat en Konad-design, men eftersom jag gjorde eget jelly-lack igår var jag ju tvungen att testa det!
Jag målade 3 lager av mitt franken-lack Strawberry Sorbet, sen 3 olika glitterlack, och ett lager Strawberry Sorbet igen. Först ville jag inte måla över allt fint glitter, det var supersnyggt, och jag älskar glitterlack. Om det inte var så jobbigt att ta bort skulle jag använda det ofta. Men nu är jag glad att jag testade en riktigt jelly sandwich, det känns väldigt somrigt och geléigt, typ som sånt här.


Det är en liiite gräslig färg, men eftersom jag var tvungen att korta ner naglarna är de nog tillräckligt korta för att det ska funka. =)
Glitterlacket från BYS luktar förfärligt, och det luktar fortfarande, trots jelly- och överlack.. 

Här är en närbild där man ännu tydligare kan se glittret inuti. =)


Jag använde:
Isadora - Nail Repair (underlack)
Claudia - Nr 151 Glitter Mix
China Glaze - Luxe and Lush (flakes)
BYS - Silver Moon Nr 99 (stora och små silverglitter)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Jag gillar det mer och mer, kan inte sluta kolla på naglarna. =)

      Radera
  2. Haha, förstår det. Nästan så man vill äta upp dem ju. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...