torsdag 28 juni 2012

Jordgubbs-naglar

När jag tänker på midsommarafton tänker jag på mormors jordgubbstårta, så det var självklart att mina naglar skulle ha jordgubbar på sig till midsommar. =)

Mormors jättegoda tårta!

 
Jag använde mig av den här tekniken igen, och målade en massa jordgubbar på en plastficka dagen innan. Sen blev det inte riktigt som jag hade tänkt, för jag hade huvudvärk på förmiddagen på midsommarafton, så när jag väl orkade måla naglarna hade jag bara en halvtimme på mig. Jag hade velat stämpla lite Konad över det rosa på tipparna, eller möjligen dutta dit lite ljusrosa prickar, och jag hade tänkt ha en silverglitter-rand mellan det rosa och "nagelfärgen", men jag hann inget av det.

Men, så här blev det. =)


Här kommer en till bild, tagen utomhus.


Så här ser tummen ut. Jag tror den jordgubben blev min favorit. ^_^


Här är alla jordgubbar innan jag tog bort dem från plasten. 
Den första blev misslyckad. =P


För att matcha naglarna satte jag äntligen i krokar i berlockerna jag köpte på rea på Ur & Penn för evigheter sen, och gjorde jordsgubbs-örhängen!


Jag använde:
Isadora - Nail Repair (underlack)
China Glaze - Innocence (i botten)
Essie - Status Symbol (rosa)
Claudia - All Red (jordgubbarna)
China Glaze - Naughty And Nice (skuggning på jordgubbarna)
W7 - Neon Pink (highlight på jordgubbarna)
W7 - Neon Yellow (prickar på jordgubbarna)
So Easy Stripe Rite - Light Green (det gröna på jordgubbarna)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

2 kommentarer:

  1. Naglarna var jättefina även om du inte hann gör allt du ville!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. =) Det får väl bli jordgubbar igen en annan gång. ^_^

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...