tisdag 26 juni 2012

Konad-naglar

Här kommer förra veckans nageldesign. Jag ligger lite efter med att ladda upp dem.

Jag ville beställa nagellack igen från Transdesign, (det har jag gjort nu, yay!) och letade runt efter snygga färger. Jag ville hitta ett China Glaze-lack som var snyggt, och dessutom bra att stämpla  Konad med. Jag kom fram till att Romantique-kollektionen passade in på den beskrivningen, men när jag kollade igenom den upptäckte jag att jag redan ägde ett av dem, Adore. =P Jag hittade det längst in i min ena nagellackslåda när jag letade efter andra lack nyligen.
Eftersom jag redan hade bestämt att det var dags för en Konad-manikyr var jag såklart tvungen att använda lacket jag hittat. =)


Det var svår-fotograferat!
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Först målade jag China Glaze - Adore, sen målade jag två tjocka lager vitt på halva naglarna. Tyvärr blev det inte vitt ändå, mer ljust gul-grönt. =P Men det gör inte så mycket, jag hade ändå funderat på att ha nån annan ljus färg än vitt.

Jag använde:
Isadora - Nail Repair (underlack)
China Glaze - Adore (blå-turkos)
China Glaze - White On White (vitt)
W7 - Envy (mörkturkosa prickar)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

Mina tånaglar är jätteglittriga. =) Jag har inga planer på att lägga upp bild på dem, men de har tre lager China Glaze - Beauty And The Beach (min favorit tå-färg, turkos-metallic!) och sen några lager Paris Memories Silverglitter och BYS - Silver Moon-glitter uppe på. =)

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...