söndag 24 februari 2013

Dream House Days

Jag har äntligen hittat ett nytt spel till min surfplatta att bli lite beroende av. =)
Det heter Dream House Days, är skapat av Kairosoft, och känns nästan som en förenklad version av The Sims. Men det ser ut som Pokémon-spelen till Game Boy. Jättegulligt, alltså. =)

Man börjar med att skapa sin första hyresgäst, och flytta in den i en liten lägenhet. Sen kan man bygga och inreda fler lägenheter, försöka få fler hyresgäster intresserade av att flytta in, hjälpa dem få så bra jobb som möjligt (så att de har råd med hyran, så du tjänar pengar!), och ge dem råd om kärlek och andra bekymmer i livet som de kommer till dig med. ^_^
De kan gifta sig, få barn och skaffa husdjur (man kan inte styra över vilka djur de tar med sig hem!). Barnen växer upp, och föräldrarna blir gamla. När de blivit tillräckligt gamla lämnar de sitt hem för att tillbringa tiden på.. nåt lugnt och trevligt ställe?
Man kan välja om de vuxna barnen ska flytta "utanför staden", eller om de ska stanna kvar och bara flytta till en annan lägenhet. Konstigt nog får de inte bo kvar i den de växte upp i. O_o
Spelet föreslår namn till alla, men man kan byta namn till egna om man vill.

Hon i blont hår och röd rosett var en "kändis" som blev intresserad i en av mina lägenheter. Hon jobbar som supermodell. =P


Natt!
Mamman i familjen nedanför, Ash, är dotter till den allra första hyresgästen, som jag skapade själv, och alltså den första som föddes i spelet. Hon är gift och har två döttrar nu. Jag döpte henne efter huvudpersonen i Pokémon, Ash Ketchum. ^_^


Den här familjen adopterade en liten gris!


Och supermodellen adopterade en liten hund.


Här är en nybyggd, ännu oinredd lägenhet.


 Genom att t.ex. använda olika föremål kan de bättra på sina färdigheter.



Det är så gulligt! Och lyckligtvis har Kairosoft fler spel, när jag tröttnar på det här... ^_^

4 kommentarer:

  1. Så gulligt! :D
    Det ser ju ut lite som de där sjukhusspelen och de, till Play Station 1. :)
    Jag vill också ha en gris.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa. =)
      Åh, de spelen hade jag helt glömt! <3

      Radera
  2. Hur gifter man sig och får barn mina skaffar fullt i daten men dom gifter sig inte och det står att man inte får djur i lägenheten och det vill jag ändra men vet inte hur och en sak till hur fick du så stora lägenheter?

    SvaraRadera
  3. Det är mer än två år sen jag spelade och jag har glömt det mesta, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. :(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...