måndag 18 februari 2013

Hästar på vägen!

När jag åkte hem idag såg jag plötsligt en ensam häst mitt på vägen! Jag bromsade, och märkte en till häst, som kom ut från en lite mindre väg till min något större väg. De var ganska lurviga, inte jättestora, och väldigt söta. Den ena hästen gick mitt på vägen, men när jag långsamt körde närmre blev den lite rädd, så jag stannade. Den gick en bit till på vägen, men sen gick de båda in på en busshållplats. Jag blev glad att de iaf inte stod mitt på vägen längre, och ville inte skrämma dem mer, så jag "kröp" förbi.

Men precis när jag kommit förbi dem tänkte jag att man ju inte kan lämna två stackars ensamma hästar på vägen bara! Jag stannade på nästa busshållplats och ringde mamma för att fråga om råd. Det slutade med att hon ringde 11414, som fick tag på en polispatrull, som stackars mamma fick prata med, och förklara var hästarna fanns.
Jag har ingen aning om de hittade hästarna eller inte, men jag hoppas det!
Sen efteråt kom jag på att jag kanske borde ha stannat hos dem, och sett vart de gick, men just då kom jag inte på det... Och jag vet inte om jag hade vågat kliva ur bilen ändå. O_o

Jag blev för förvånad och orolig för att komma på att fota dem, så ni får en bild från en annan dag istället, utan hästar.


Hoppas hästarna kom hem igen!

4 kommentarer:

  1. Haha, coolt!! :P
    Men ja som du skriver, hade varit bra om du stannat hos dem. Var det ingen gård eller hage i närheten alltså?
    Tänkte först när jag läste det att du skulle inse att det var älgar.. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag kom inte på det då...
      Det finns ju lite hagar runtomkring, men ingen precis bredvid, liksom.
      Haha, nä, det var definitivt hästar. =P

      Radera
  2. Okej, vet du hur det gick sen..?
    Haha, okej då. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, har inte sett eller hört något om dem..

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...