tisdag 26 februari 2013

Lila ögonskugga

I lördags kväll, när jag egentligen hade tänkt gå och lägga mig, fick jag för mig att jag snabbt skulle testa en lite diskret ögon-sminkning i grå nyanser. Jag tycker att jag passar bättre i varmare, mer åt det bruna hållet, men jag har egentligen inte testat grått speciellt mycket.

Men istället för att bli något diskret vandrade idén iväg lite.. Jag hittade en mörklila som verkade passa så bra med det grå, och en ljus skimrig blev också snygg ihop med det, och tja.. Då var jag ju tvungen att fota. Så här blev det. =P



Använde Urban Decay Naked och den här paletten från ÖoB.

Det är både bra och dåligt att ha glasögon.. När jag har dem på mig så syns det inte alls lika mycket att jag ens har ögonskugga..
Men när man har glasögon kan man gärna ha lite starkare ögon-sminkning, och det är ju iofs kul att kunna ha, utan att se helt extrem-sminkad ut. =P

Men.. jag skulle fortfarande inte våga sminka mig så här när jag ska ut ibland folk. =P

2 kommentarer:

  1. Du är väldigt duktig på det, tycker jag. Eftersom jag knappt använt ögonskugga så vet jag ju inte så bra...
    Tycker det skulle passa "en utekväll på krogen". "Party, party". :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. =)
      "Party, party" är ju inte min grej, så jag får fortsätta "leka" bara. =P

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...