söndag 24 februari 2013

Rak, lila fransk manikyr

För ett tag sen hade jag lite ont om tid att måla naglarna, så det blev ett diskret fransk manikyr-rosa bara. Det var en trevlig omväxling eftersom naglarna oftast är väldigt färgglada, men efter några dagar blev det för tråkigt.
Eftersom naglarna redan var torra passade jag på att göra en manikyr med tejp! Jag satte en tejpbit ungefär över halva nageln. Sen satte jag en tunn nageldekorations-tejp en liten bit ovanför den. Sen målade jag lila (lila-vinröd?) över, och drog bort tejpen.
Jag älskar tejp-manikyrer! Perfektionisten i mig blir lycklig av perfekt raka linjer. ^_^


Jag använde:
Sally Hansen - Miracle Cure (underlack)
China Glaze - Innocence (ljusrosa i botten)
China Glaze - Cowgirl Up (lila-vinrött)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...