söndag 23 september 2012

Egengjort nagellack - Cloudy Sky

För några veckor sen stötte jag på Deborah Lippmann-nagellacket Glitter in the Air, och blev alldeles förskräckligt sugen på att äga det. Men jag hade verkligen inte lust att betala 179 kr för ett lack, så jag började fundera på att försöka göra ett liknande själv.
Så jag blandade till ett ljusblått jelly-lack. Jag började med ett genomskinligt Kubiss-lack.

För att blanda det ljusblåaktiga hällde jag i:

20 droppar Paris Memories (ljuslila)
15 droppar Nailene French Manicure White
7 droppar Mavala Cyclades Blue
1 droppe Viva la Diva nr 118 (ljusrosa)
1 droppe H&M Lolita (lila)

När jag skulle fota hittade jag inte listan med färgerna jag använde, så jag glömde ta med två i bakgrunden. =P

 Det fick namnet "Cloudy Sky".

Så här ser äkta Deborah Lippmann - Glitter in the Air ut på naglarna.

Jag målade L'Oreal French - Riviera som grund. Sedan gjorde jag en "jelly sandwich" med några lager  Cloudy Sky, sen Wet n Wild - Party of Five Glitters och sen Cloudy Sky igen.

Så här blev det:


Närbild på glittret:


Jag är ganska nöjd, det är tillräckligt likt för att jag inte ska vara sugen på att köpa originalet längre. =)

Jag använde:
Sally Hansen - Diamond Strength (underlack)
L'Oreal - French Riviera (ljusblått i botten)
Wet n Wild - Party of Five Glitters (glitter)
Graelin - Cloudy Sky (ljusblått jellylack)
Seche Vite - Dry Fast Top Coat (överlack)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...