tisdag 11 september 2012

Turkosa smycken

Jag fick hem ett nytt armband nyligen, som jag älskar! Underbar färg, praktiskt med resår, och härlig tyngd, så det inte känns billigt. Jag köpte ett i svart också.


Jag hade på mig det idag för första gången, för att matcha mitt turkosa linne, och märkte att det tyvärr färgar av sig. =(


Inte bra.. Vad kan man göra åt det?
Funderade på att testa att tvätta det, men då kanske all färg försvinner. Och att spreja nåt på det? Men vad..? Tror inte det funkar..
Jättesynd.. Hade velat ha i fler färger, men nu vågar jag nog inte köpa dem..

Jag köpte även de här örhängena samtidigt, men jag har inte hunnit byta till krokar i äkta silver än, så jag kunde inte ha dem idag.


Jag matchade med en av mina favorit-ringar också. Jag har limmat dit resin-blomman på en.. ring-grund? Eller vad det nu kallas. =P Jag har fler såna ringar, och material till ännu fler på väg med posten. =)


När jag ändå visar turkosa smycken måste jag visa den här ringen också.


Jag gillar turkosa smycken. ^_^

När jag fotade armen förut såg jag en nyckelpiga på insidan av myggnätet. Jag släppte ut den på fönsterbrädan, och passade på att fota den eftersom jag hade kameran framme. (Blev lite oskarpt..)


Om jag inte hade haft 2-sekunders-självutlösare på (för att det inte skulle bli för skakigt när jag fotade högerarmen med vänster hand) hade jag fått en supersnygg bild precis när den fällde ut vingarna för att flyga, med gröna träd i bakgrunden, men istället fick jag en bild på en tom fönsterbräda. =P

4 kommentarer:

  1. Oj! Gick det att få bort från armen då?
    Kanske går att lacka det med genomskinlig spraylack...?
    Söt nyckelpiga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det satt hårt, jag har inte fått bort allt än.
      Det var nåt sånt jag funderade på, men jag vet inte om det funkar..
      Jaa. =)

      Radera
    2. Haha, jobbigt... :P
      Kanske värt att testa i alla fall?

      Radera
    3. Jag vet.. Fick bort det sista i morse. =P

      Mm, får väl göra det. Måste hitta nåt bara. Mr Super Clear är lite för dyrt och svåråtkomligt..

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...