lördag 8 september 2012

QI - Intresseklubben


Nu måste jag bladdra lite, så håll för ögon och näsa om ni inte vill höra!

Imorgon, lördag (tekniskt sett idag) börjar Intresseklubben på svt. Det är en svensk version av det brittiska humorprogrammet QI. Jag har varit galen i QI i många år! Jag började kolla för att Stephen Fry var programledare, men jag fastnade för att det är ett riktigt bra program. =)

Jag har i och för sig ganska låga förväntningar på den svenska versionen. Svenska humorprogram brukar inte vara i min smak, och det är inte det lättaste att komma upp på samma nivå som QI... Fullkomligt omöjligt, skulle jag vilja säga. Men jag är ändå glad att det är svt och inte någon av de andra kanalerna som gör ett försök.
Jag var orolig att de skulle köra med manus, för det brukar förstöra alla andra svenska humorprogram, men det ska de tydligen inte göra, så det låter ju bra. =)

Men..! Igår postade QI en underbar video på twitter! Stephen Fry pratade lite svenska! Svenska programledaren Johan Wester åkte till inspelningen av QI och träffade Stephen Fry, och Fry fick visa sina "svenskakunskaper". =P Han bad sina svenska fans om ursäkt på twitter, för sitt hemska uttal.
Jag är löjligt glad över att höra Fry prata svenska. ^___^

Enligt svt säger han:

"– Ursäkta, den get ni sände till mitt rum har spruckit. Och ni glömde vispgrädden."
Jag tycker det låter mer som fisksoppan, inte vispgrädden.
Och sen tillägger han "gräsklippare". =P

Oh, och om en vecka börjar säsong J (varje säsong är en bokstav) av brittiska QI, så yay!
(Men då får man kolla på youtube eller liknande.)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...