onsdag 15 februari 2012

Jordgubbspaj!

Igår var det ju Alla Hjärtans Dag, så jag gjorde en hjärt-paj.
Hm, det lät otäckt. O_o Den var hjärt-formad, alltså, den innehöll inte hjärta! Den innehöll jordgubbar! ^-^


Hälften av degen la jag i botten:


Sen hade jag i jordgubbarna, som först tinats och mosats i en kastrull:


Den andra hälften av degen la jag uppe på:



Och sen in i ugnen!


Ja, jag vet, det var helt onödigt mycket bilder, men det var roligt att fota! ^_^

Receptet:
  • 125 g smält smör
  • 1,5 dl mjöl
  • 1,5 dl havregryn
  • 1 dl socker
  • 2 tsk bakpulver
  • 3 tsk vaniljsocker



225°
Ca 20 min. 

Enligt receptet ska det vara 3 äpplen, men jordgubbar är godare, och hade bättre Alla Hjärtans Dag-färg. Jag gjorde ½ gång mer deg än i receptet, för det brukar alltid kännas som det är för lite.
Och det bästa av allt, den var god! ^-^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...