söndag 19 februari 2012

Oscarsgalan

Om en vecka, söndagen den 26 februari, är det dags för Oscarsgalan igen, som i Sverige kommer sändas på kanal 9. Det är Billy Crystal som är värd i år igen. Han är den som varit värd flest gånger, av 84 Oscarsgalor är det här hans 9:e som värd.

Tider:
22.00 Vägen till Oscarsgalan - intervjuer, bakom kulisserna etc.
23.00 Röda mattan
01.00 Nedräkning med direktsänt införprogram
02.30 Galan börjar!

Billy Crystal


Jag älskar Oscarsgalan! ^___^ Jag ska se till att jag får vara ledig måndagen efter, så jag kan vara uppe hela natten och kolla. =) Jag har sett den förr, och sedan gått till skolan/gymnasiet/jobbet, men det är inget jag rekommenderar... =P Om jag inte minns fel var jag ledig förra året.. Och då vann den film och skådespelare som jag hejade på, så det var ett bra år! (The Kings Speech och Colin Firth.) Oftast har jag inte sett många av de nominerade filmerna, och så är det verkligen i år också, men det är ändå jättekul! XD Jag älskar att se skådespelarna på röda mattan, och allt sånt!

Tyvärr var Filip och Fredrik kommentatorer förra året, och de kunde inte hålla tyst. De pratade under både tacktal och musikframträdanden. De hade dessutom ganska dumma kommentarer ibland... Jag undrade om det bara var jag som irriterade mig på dem, så jag kollade kanal 9s sida, och den var överfull med irriterade kommentarer. Det finns facebook-sidor som är emot dem, och en massa andra protester, men av någon konstig anledning har kanal 9 bestämt att de ska kommentera Oscarsgalan i år igen!
Kanal 9 skriver:
Kanal 9 vet att Filip & Fredrik älskar film och populärkultur och att de kommer att göra allt för att göra årets Oscarsgala minnesvärd och intressant att följa för tv-tittarna.
Filips svar på kritiken var att galan är tråkig och måste förnyas för att bli uthärdlig. 

Det är nog inte rätt inställning för en kommentator.. Jag kollar inte Oscarsgalan för att de ska göra den intressant, jag tycker att den är jätteintressant ändå, och det gör nog de flesta som väljer att sitta uppe hela natten för att se den.. Jag hoppas att de iaf kan hålla tyst när de ska i år.
Men jag tänker inte låta dem förstöra galan för mig, och i värsta fall får man väl hitta andra sätt att se den..! =P

Trailer för Oscarsgalan:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...