lördag 4 februari 2012

Melodifestivalen - deltävling 1

Ikväll kl 20.00 är det dags för första deltävlingen i melodifestivalen! Jag älskar melodifestivalen! Jag skulle aldrig missa den frivilligt, det krävs nåt extremt för att jag inte ska kolla. =P Jag tror jag har sett varenda gång, sen jag var tillräckligt gammal för att få vara uppe och se den..
Sarah Dawn Finer, Helena Bergström och Gina Dirawi.
Ikväll sänds den från Växjö, och årets programledare är Sarah Dawn Finer, Gina Dirawi och Helena Bergström
Det blir intressant att se hur de är som programledare.Det brukar alltid vara så fånigt manus, men det hör väl till melodifestivalen, antar jag. =P
Här kan man lyssna på ett 1-minut-smakprov från varje låt. Jag hade inte tänkt göra det, för jag ville få första intrycket av dem på tv ikväll, men.. sen kunde jag inte låta bli ändå. =P Jag behöver nog höra hela låtarna innan jag kan ha en ordentlig åsikt om dem, men vissa lät bättre än andra. The Moniker är med i år igen. Jag älskade hans förra bidrag, men det här lät inte alls lika bra.. Rock-bandet Dead by Aprils låt, Mystery, var intressant. Det ska bli kul att höra hela ikväll. Men titeln påminner mig om den här A Bit of Fry and Laurie-låten. XD



Jag upptäckte precis att det var Dead by April som gjorde den extremt bra engelska versionen ihop med Lena Philipsson, av hennes Dansa i neon, Dancing in the Neon Light som de framförde i pausen i tredje deltävlingen i Melodifestivalen 2011. Älskar den versionen. ^_^

Deltävling 1:

1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria"

6 kommentarer:

  1. Vilket bra blogginlägg. :)
    Vill inte förstöra kvällens program genom att tjuvkolla innan, men jag kollade på Monikers låt nu... Så tråkig! :´(
    Death by April är bra, men deras låt skiljer sig nog ganska rejält från Fry and Lauries låt. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. =)
      Det hade inte jag tänkt heller, men sen tog nyfikenheten över.. Och när jag hade lyssnat på 2 bidrag var jag ju tvungen att lyssna på alla, för att det skulle bli rättvist. =P
      Mm, det är nog liiite skillnad. =P

      Radera
  2. Tänkte väl, du lurade mig! :P Jag skrev "Dead by April" först men sen såg jag att du skrivit "Death". Tänkte "Jaha? Ja, så är det väl" och ändrade.. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry. =P Men jag hade skrivit rätt lite högre upp, där jag länkade dem!

      Radera
    2. Jaa, såg det också...
      Fusk att ändra nu efteråt ju! Jag kan ju inte ändra mitt inlägg.. :P

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...