fredag 24 februari 2012

Monster High

Jag gjorde det, fast jag inte skulle... Jag drogs in i Monster High-dockor, jag också..
De har funnits i affärerna rätt länge nu, och eftersom jag älskar dockor var jag lite sugen på dem, men jag tyckte att det fick räcka med mina BJDs. Men.. Sen började de dyka upp bland bjd-folk också! Det går inte att undvika dem.. =P Jag märkte att det var väldigt populärt att göra om dem; måla om ansiktet, nytt hår/peruk etc. Sen började jag kolla mer bilder på dem, och kom fram till att jag också vill måla om en. Fast jag inte borde. Gah!
Här är några av de jag gillar bäst:

Före  -  efter!
Före  -  efter!
Före  -  efter!
Före  -  efter! 

Jag kollade upp vilka som fanns, och hittade två favoriter, som dessutom visade sig vara systrar. Cleo och Nefera. Det jag gillar allra mest med dem är den snygga, naturliga hudfärgen. Tyvärr är de lite svåra att få tag på... De är så populära att det oftast nästan är helt slutsålt på Monster High-dockor i affärerna.
Alla dockorna är baserade på, eller kanske släkt med olika kända "monster", och går på en "monsterskola". Jag hittade en youtube-kanal med Monster High-kortfilmer, som jag kollade lite på. Jag upptäckte att de två systrarna inte var så direkt jättetrevliga.. Däremot fastnade jag för Draculaura i filmerna, som är kortare än de andra, och jättesöt. =)
Jag velade massor, som jag brukar göra, och kollade runt i olika affärer efter dem, och till slut bestämde jag mig för att köpa en. Jag hade nästan tänkt köpa båda systrarna, men eftersom jag inte hittade dem, och inte orkade vänta, köpte jag Draculaura
Det blev Skull Shores Draculaura, och ett extra klädset (det sista av den sorten). 

Ja, hon är en ljusrosa vampyr. =P






Klackarna är små ankare!

Och i extrakläderna:  
(Det hörde till ett par strumpbyxor, men hon kom inte i skorna med dem på.)



Älskar händerna!



Örhängena är också ankare!

Ursnygga skor!

Nu gäller det bara att våga ta bort färgen i ansiktet på henne, så jag kan testa att måla om det... Hur ska jag klara det?! Och så hade jag tänkt klippa håret superkort, och köpa en peruk till henne istället, jag har läst att de använder samma storlek som min Matilda. Men håret var inte alls så stelt och otäckt som det har sett ut på alla bilder, det är jättemjukt! Så nu vet jag inte hur jag ska göra med det.. Fast hon skulle nog vara väldigt söt i en ljusrosa peruk, med lite mildare sminkning!

Jag höll på att skriva förlåt för alla bilder och att jag bladdrade så mycket, men sen kom jag på att det ju är det jag skulle ha den här bloggen till. ^_^; (Men f'låt i alla fall..)

2 kommentarer:

  1. Klart du köpte en sån, syster. :)
    Tycker det verkar synd att klippa hennes hår, fina färger ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, det gick inte att motstå längre. =)
      Det känns hemskt att klippa av håret, men det är lite skrikigare färger än jag vill ha, och jag har sett en
      (eller, två faktiskt) peruker som hon skulle vara så söt i..

      Du är anonym. =S

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...