lördag 11 februari 2012

Melodifestivalen - deltävling 2

Ikväll är det dags för deltävling 2 i Melodifestivalen, som sänds från Göteborg.
När jag kollar listan med bidragen får jag inga stora förväntningar, men den här gången har jag inte tjuvlyssnat på bidragen, som jag gjorde föra veckan. =P De kanske är jättebra allihop!

Jag la också märke till att 5 av 8 bidrag har svensk titel. Det känns ovanligt mycket, nu för tiden. =)

Deltävling 2:

1. Ulrik Munther – "Soldiers"
2. Top Cats – "Baby Doll"
3. Sonja Aldén – "I din himmel"
4. Andreas Lundstedt – "Aldrig aldrig"
5. Timoteij – "Stormande hav"
6. David Lindgren – "Shout It Out"
7. Mimi Oh – "Det går för långsamt"
8. Thomas Di Leva – "Ge aldrig upp"  


Dessutom sänder TV4 Tomorrow never dies direkt efter Melodifestivalen, kl 21.30. Jag har velat se den ett tag nu, för Brendan Coyle, som bl.a. spelar underbara Mr Bates i Downton Abbey har en liten roll i den! ^_^ (Det har även Julian Fellowes, skaparen av Downton Abbey.)

2 kommentarer:

  1. Så otroligt tråkiga bidrag jag tyckte det var!
    Var det verkligen så många svenska låtar??

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...